Gunia Project представляє новорічну колекцію «Дивосвіт»
Нова колекція GUNIA Project звертається до широкого спектра проявів української художньої ідентичності: від мистецьких, музейних об’єктів, до предметів повсякденного вжитку та стінних хатніх розписів. Переосмислені у світлі сучасного стилю життя, автентичні елементи оздоблюють гаму одягу, прикрас, кераміки та новорічного декору, що утворюють цілий «ДИВОСВІТ».
Працюючи з зимовим гардеробом, бренд пропонує авторський, наївний погляд на базові речі. Звичний світшот отримує фігурний комірець, комплекти з бавовни та текстурованого трикотажу прикрашаються нашивками, а кардиган з декоративними петлями інтерпретує гуню — різновид гуцульського верхнього одягу. Об’ємні светри з вовни альпаки та мериноса прикрашаються вишивкою за мотивами настінних розписів на Уманщині та Кам'янеччині — виконання одного светра потребує до 18 годин ручної роботи. Їхню яскравість балансує монохромне пальто з вовни та кашеміру, що повністю виконується вручну протягом 16 годин. Декоративне різьблення та розписи хат стали натхненням й для орнаментів на вишитих сорочках, що вже традиційно присутні в колекції GUNIA Project. Поряд з класичними силуетами представлені сорочки з пишними рукавами та рясним оздобленням, створені для святкування та особливих подій.
Лінія прикрас визначається образом змії — символом прийдешнього 2025 року. В дизайні GUNIA Project її обрис походить з анімалістичного золотого персня 3 ст. до н.е. з міста Тіра, кресалом 19 ст. з Гуцульщини та зображенням сузір’я змії в атласі Станислава Любинецького 1668 року. Срібло та позолота поєднуються з кольоровою емаллю та перлами, витончена фігурна робота — з масивними формами, що привертають увагу. Багатофункціональність та варіативність комбінування прикрас втілюється у моносережках і наборі підвісів, що можна носити і з сережками, і з ланцюжком. Кольє «Ланцки» репрезентує автентичність однойменного намиста з бісеру 19 ст. з Закарпаття та виразність вечірньої прикраси.
Образ змії з’являється й у колекції керамічних виробів, розроблених спеціально до свят, та ладних слугувати протягом усього року. Зображення янголів у розписах кераміки переймає естетику вишивки на рушнику невідомого походження, розписи з котами нагадують про картину «Квіти з кицьками» 20 ст. з Лівобережної Черкащини з Фонду Миколи Бабака, а уроборос — про гравюру авторства Олександра Тарасевича. Важливим візуальним елементом кераміки та прикрас став бант, що натхнений верхньою частиною дукача роботи місцевого ювеліра з Чернігівщини. А малюнки зірок, вручну виконані позолотою на керамічних виробах, відсилають до Вифлеємської зірки з колекції Національного музею народної архітектури та побуту України. Затишну атмосферу свята доповнюють свічки з соєвого воску у керамічних формах з новими ароматами. GUNIA дотикається й до традиції прикрашання ялинки, презентуючи різноманіття ялинкових прикрас, що розписані та виконані вручну у формі персонажів колекції «ДИВОСВІТ».
Багатошаровість народної культурної традиції відображається в експериментах з техніками, формами й кольорами. Попри характерну новорічну казковість, «ДИВОСВІТ» GUNIA — це не паралельний вимір, а дива, що їх можна побачити, якщо звернути увагу. Та, звісно, створити власноруч.
Comments